Kicsit megkésve szeretnék beszámolni a múlt heti kirándulásunkról. Már épp itt az ideje... hisz azóta már jártunk máshol is.

A napunkat úgy terveztük, hogy a Blenheim kastélyt meglátogatjuk (kb. 1 órára tőlünk), majd a közelében lévő Oxfordot. Nahát az utóbbi elég rövid autós túra volt, mert a kastély hatalmas területű és bő 5 órát töltöttünk el ott. Legközelebb 1 napot csak Oxfordra fogunk szánni.

Szóval a kastélyról kiderült, hogy Churchill szülőhelye és belül kiállítás és múzeum van berendezve az életéről.

Ennél sokkal érdekesebb és szebb a kert. Óriási területen gyönyörű "ZÖLD" mindenhol egy folyóval, és az épület mellett szökőkutak és kis formás bokrok.

Átvettünk pár angol szokást is: pl. délután a szökőkutak mellett megteáztunk és sütit is ettünk. A sütizés után végre kisvonatra szálltunk, ami a főbejárattól indult és eljutottunk vele a kastélykert széléhez. Itt megnéztük a pillangó házat, a levendula kertet és a legjobbat: a Labirintust! Persze végigjártuk, nem is volt túl nehéz... :)

A kisvonaton találkoztunk egy idősebb magyar házaspárral. Vicces kicsit, hogy 5 nap angliai kirándulásuk után örültek, hogy magyar szót hallottak...akkor mi mit szóljunk. Bár a magyar pincér a pizzériában Readingben és egy srác, aki bejött kávézni egyszer az étterembe, kivétel.(ő magyarul szólt hozzám, amin eléggé meglepődtem, erre ő: "gondoltam, hogy magyar vagy!" -  köszi!)

A kastélyos túra után benéztünk autóval Oxfordba, de csak egy rövid időre. Ide még visszatérünk!

ui: ugye mindenki észrevette, hogy csudijó képeket töltöttem fel! Peti megvette a fényképezőgépet! :)

folyt.köv.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.